رنگ خاطره ها

اشک هست بیا من و تو لبخند بزنیم

رنگ خاطره ها

اشک هست بیا من و تو لبخند بزنیم

بوسه

گفتمش :
- " شیرین ترین آواز چیست ؟ "
چشم ِ غمگینش به رویم خیره ماند
 قطره قطره اشکش از مژگان چکید
لرزه افتادش به گیسوی بلند
زیر ِ لب غمناک خواند :
 - " ناله ی زنجیرها بر دست ِ من ! "
گفتمش :
-" آنگه که از هم بگسلند ... "
خنده ی تلخی به لب آورد و گفت :
- " آرزویی دلکش است اما دریغ !
 بخت ِ شورم ره برین امید بست
وان طلایی زورق ِ خورشید را
 صخره های ساحل ِ مغرب شکست ! ... "
من به خود لرزیدم از دردی که تلخ
در دل ِ من با دل ِ او می گریست
گفتمش :
- " بنگر درین دریای کور
 چشم هر اختر چراغ ِ زورقی است ! "
 سر به سوی آسمان برداشت گفت :
 - " چشم ِ هر اختر چراغ زورقی ست
لیکن این شب نیز دریای ست ژرف
 ای دریغا شبروان ! کز نیمه راه
 می کشد افسون ِ شب در خواب شان ... "
 گفتمش :
- " فانوس ِ ماه
 می دهد از چشم ِ بیداری نشان ... "
 گفت :
-" اما درشبی این گونه گنگ
 هیچ آوایی نمی آید به گوش ... "
گفتمش :
 - " اما دل ِ من می تپد
 گوش کن ، اینک صدای پای دوست ! "
 گفت :
- " ای افسوس در ایندام ِ مرگ
 باز صید تازه ای را می برند
 این صدای پای اوست ! "
 گریه ای افتاد در من بی امان
 در میان ِ اشک ها ، پرسیدمش :
 - " خوش ترین لبخند چیست ؟ "
 شعله ای در چشم تاریکش شکفت
جوش ِ خون در گونه اش آتش فشاند
 گفت :
 - " لبخندی که عشق ِ سربلند
 وقت ِ مردن بر لب ِ مردان نشاند "
من ز جا برخاستم
بوسیدمش
نظرات 5 + ارسال نظر
افرا جمعه 28 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 09:23 ب.ظ http://www.atashpa.blogsky.com

سلام دوست عزیز وبلاگ خیلی خوبی داری .اگه خواستی به وبلاگ من سر بزن
http://www.atashpa.blogsky.com
خوشحال می شم نظر بدی .
اگه خواستی به وبلاگ من به نام ((آتش پا)) لینک بده.
ما یک گروهیم و فعالیت ادبی می کنیم.
سال نو هم مبارک.

مسعود جمعه 28 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 09:53 ب.ظ

سلام ارزو جون این شعرات واقعا دلنشین وزیبا هستن
چه سلیقه خوبی داری میشینی اینا رو میخونی و تو وبت مینویسی که دیگران بخونن

مسعود جمعه 6 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:15 ب.ظ

سلام دوست جون نیستت

مسعود یکشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 02:57 ق.ظ

سلام خوبی نیستی
بیا که اپم

مسعود دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:46 ب.ظ

خوفی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد